Wybrzeże Połchowa_Górna Koźliny Wybrzeże (Trasa e16)

TPZDPięć lat temu odbyłem wycieczkę trasą turystyczną „Trzy ścieżki tożsamości- środowisko, historia, kultura” z Słonnego przez Piątkową do Wybrzeża. Obecnie zaplanowałem wycieczkę z Wybrzeża do Piątkowej, następnie przez Załazek, Iskań z powrotem do Wybrzeża. Niestety po przebyciu niespełna 4km, kilkaset metrów za stanicą turystyczną zawróciłem. Powód: mimo widocznego wcześniej oznakowania, droga leśna zginęła w gąszczu krzaków, nie wykluczam również i takiej możliwości, że wcześniej nie zauważyłem skrętu w lewo na Łubienkę 449m n.p.m. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. W tym miejscu pozwolę sobie rozpocząć skróconą już wycieczkę od nowa.
Rozpoczynamy w Wybrzeżu tuż za kładką po prawobrzeżnej stronie Sanu skręcając w prawo. Udając się na południe po prawej mamy San, a po lewej zbocze wzniesienia na którym zlokalizowane było grodzisko.

Poruszamy się ciągle pod górę, mijając krzyż z kapliczką szafkową, by po kilkudziesięciu minutach wyjść na skraj lasu. W tym miejscu droga skręca pod kątem prostym w lewo na wschód i nią będziemy kontynuować wycieczkę.
Tymczasem wychodzimy na rozległe łąki, z których roztaczają się wspaniałe widoki na północ i zachód. Połchowa Górna
Połchowa GórnaPołchowa GórnaPołchowa Górna

Dla osób, które się zdecydują podążać „Trzema ścieżkami tożsamości” kierunek wyznacza samotne okazałe drzewo. Warto się tam udać aby zobaczyć kapliczkę (zdjęcie z maja 2009r.) jedyną zauważalną pamiątkę nieistniejącej wsi Połchowa Górna.Połchowa Górna

Wracamy na wspomnianą wcześniej drogę, nie wygląda zachęcająco, głębokie koleiny, błoto i niespodzianka zaskroniec, ale już po przejściu około 0,5 km przechodzi stopniowo w wygodną, szeroką, a nieco dalej – w „leśną autostradę”.

Zaskroniec

Droga leśna - na północ od Iskańskiej Góry Droga leśna - na północ od Iskańskiej Góry Droga leśna - na północ od Iskańskiej Góry Droga leśna - na północ od Iskańskiej Góry Droga leśna - na północ od Iskańskiej GóryPiękna tego lasu zamieszczone zdjęcia nie oddają. Tam należy być. Schodzimy w dół, aż do utwardzonej drogi łączącej Iskań z Wybrzeżem. Skręcamy w lewo – jesteśmy już na Koźlinach szerokim wypłaszczeniu
Koźliny

San

Po przejściu około 1,2km droga doprowadza nas niemal do Sanu. Nieco dalej w kierunku północno-zachodnim widoczny kościół oraz zamek w Dubiecku. Dubiecko widziane z drogi Koźliny - Wybrzeże

Powoli zmierzamy do końca wycieczki, pozostała jeszcze kapliczka tuż przy przeprawie promowej …
Kapliczka tuż przy przeprawie promowej w WybrzeżuKapliczka tuż przy przeprawie promowej w WybrzeżuProm na Sanie w Wybrzeżu
… i chwila zadumy nad Sanem.San w Wybrzeżu - zdjęcie z kładki

Plik z zapisem trasy do pobrania.

Poniżej profil topograficzny wycieczki.